عکاسی محصول

یکی از گرایش های عکاسی تبلیغاتی است که یکی از اهداف آن انتقال پیامی است با مضمون جذب مشتری. در بازارهای رقابتی امروز، تبلیغات ( عکاسی تبلیغاتی ) نقش بسزایی در جذب مشتری دارد؛ به گونه ای که شرکت های معتبر و بزرگ دنیا همواره بخش قابل توجهی از درآمد خود را به این امر مهم اختصاص می دهند. اهمیت و کارایی تبلیغات به حدی گسترده و حرفه ای شده است که در دانشگاه های مهم و معتبر دنیا رشته های درسی و مهارت های لازم برای تبلیغات و جلب نظر مشتری تدریس می گردد.
برای عکس برداری از محصولات می بایست عکاس تجربه و خلاقیت لازم برای فعالیت در این شاخه جذاب از عکاسی را داشته باشد. بی تردید ثبت تصاویر خارق العاده و متمایز از یک محصول زمانی حاصل خواهد شد که عکاس بتواند شناخت کاملی از موضوع عکاسی کسب کند و سپس با بکارگیری دانش، مهارت، خلاقیت و همچنین تجهیزات حرفه ای مرتبط، اقدام به عکس برداری از محصولات نماید.

انواع عکاسی محصول

عکاسی محصول یکی از متنوع ترین و کاربردی ترین رشته های عکاسی است که طیف گسترده ای از انواع محصولات را شامل می شود.عکاسی محصول را  می توان به سه گروه اصلی عکاسی محصولات مات، براق و عکاسی محصولات شفاف تقسیم بندی کرد. بدیهی است اجسامی وجود خواهد داشت که  ترکیبی از این سه گروه بوده و برای عکاسی ازآنها می بایست ترکیبی متوازن از تکنیک های نورپردازی محصولات را بکار برد. حال هر کدام از این سه گروه را می توان به روش های مختلف تقسیم بندی کرد اما رایج ترین آنها، تقسیم بندی بر اساس ابعاد و اندازه محصول است. بدیهی است عکاسی از محصولات کوچکی مانند یک گوشواره بسیار متفاوت تر است از عکس برداری از محصولات حجیمی مانند یک خودرو است.
انواع عکاسی محصول بر اساس کاربرد عبارتند از :
عکاسی مبل، عکاسی تولیدات چوبی، عکاسی لباس ( عکاسی پوشاک )، عکاسی زیورآلات ( عکاسی طلا و جواهر )، عکاسی ظروف آشپزخانه، عکاسی بلور و کریستال، عکاسی فرش، عکاسی پارچه، عکاسی کیف، عکاسی کفش

انواع عکاسی محصول

عوامل اثرگذار و کلیدی در عکاسی محصول

۱. آگاهی از نیاز و خواست مشتری
یکی از اصول اولیه عکاسی محصول ( عکاسی صنعتی یا عکاسی تبلیغاتی )، شناخت صحیح و کامل از نیاز و خواست مشتری است. هدف اصلیبدون شک نمایش متمایز محصولات و معرفی کامل آنها به مخاطب است. در نتیجه توجه به نیاز و خواست مشتری، بسیار حائز اهمیت است. توجه داشته باشید که : هدف مشتری از تهیه تصاویر، می تواند تاثیر بسزایی در خروجی نهایی شما داشته باشد.

۲. چیدمان عناصر در تصویر
با توجه به ماهیت محصول و همچنین با در نظر گرفتن نیاز و خواست مشتری، نحوه چیدمان عناصر موجود در لوکیشن عکاسی کاملاً متغیر است. در صورتیکه چیدمان عناصر به درستی و در راستای معرفی محصول صورت پذیرد، نقش بسیار بسزایی در جذب مخاطب خواهد داشت. برای چیدمان صحیح و خلاقانه عناصر یک تصویر، علاوه بر داشتن دانش و تجربه، عکاس می بایست شناختی نسبی از بازار رقابت و جامعه هدف مرتبط با محصول داشته باشد.

۳. تجهیزات عکس برداری از محصول
بی تردید یکی از عوامل اثرگذار در ثبت متمایز و منحصر به فرد یک محصول، تجهیزاتی است که در اختیار دارید. با توجه به تنوع بسیار زیاد ماهیت محصولات، معرفی کامل و دقیق هر محصول، نیاز به ابزار خاصی دارد. تجهیزات مورد استفاده در رشته عکاسی محصول می بایست از توانایی های خاصی برخوردار باشند تا عکاس بتواند با در اختیار گرفتن آنها حتی کوچک ترین جزئیات مربوط به بافت یک محصول را که به راحتی با چشم قابل دیدن نیست را، مشاهده و ثبت نماید. از این رو تجهیزات حرفه ای مورد استفاده بسیار گران قیمت است.

۴. ویرایش عکس محصول
اولین گام ثبت دقیق و منطبق با اصول عکاسی و زیبایی شناسانه است. اما برای اثرگذاری بیشتر و گاهاً برای رفع برخی از عوامل زائد که همسو با معرفی سوژه اصلی نیستند، عکاس نیاز به ویرایش عکس ها خواهد داشت. بی تردید ویرایش صحیح و مطلوب یک عکس می تواند بر گیرایی و جذابت آن بیافزاید. یکی از کاربردهای ویرایش در عکاسی محصول می توان به شاخص تر نمودن محتوا اشاره کرد.

عکاسی محصول، هنر خوانش صحیح جزئیات یک محصول و بیان آن به بهترین نحو ممکن است

معرفی و ارائه صحیح ویژگی های یک محصول از پارامترهای مهم و اساسی فرآیند تولید و فروش است؛ در نتیجه اصلی ترین هدف برندها، شرکت ها، کارخانجات و حتی توزیع کنندگان محصولات وارداتی، معرفی متمایز محصولات خود است. در مسیر معرفی محصول، عکس برداری از محصول ویژگی قدرتمندی است که می تواند معرفی کامل و ملموسی از محصول جدید و یا محصولات در حال ارائه به مشتری عرضه کند. با قرارگرفتن عکس محصول در کنار توضیحات ارائه شده برای آن، چرخه ارتباط تبلیغاتی و یا بازاریابی فی ما بین مجموعه و مشتری کامل می گردد. بنابراین ارائه تصاویر متنوع و کامل از محصول در معرفی صحیح آن نقش بسزایی دارد. یکی دیگر از کاربردهای عکاسی از محصول استفاده از تصاویر در فرآیند فروش است. هرچند استفاده از کدینگ و راهکارهای اعداد و ارقام کمک بسیار قابل توجهی در نگهداری اطلاعات در واحدهای انبار و توزیع کرده است اما همچنان ارائه تصویر کالا در کنار سایر اطلاعات آن، شاخصه بسیار مهمی است به گونه ای که یکی از ویژگی های مهم رقابتی بین نرم افزارهای تولید، انبار و فروش توانایی نگهداری تصاویر کالا است.

همانطور که تبلیغات موثر و مناسب می تواند میزان فروش یک شرکت را دگرگون کرده و باعث رونق آن گردد، تبلیغات با کیفیت پایین و یا در اصطلاح ضدتبلیغ هم می تواند زحمات یک مجموعه را هدر داده و محصولات و خدمت شرکت ها را از گردونه رقابت خارج کند. ما در مجموعه نگارت با استفاده از دانش و تجربیات همکارانمان در حوزه های عکاسی، فیلم برداری و تبلیغات در تلاش هستیم تا محصولات و خدمات شما را به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم. عکس های تبلیغاتی گروه نگارت با تکیه بر تجربه بازاریابی و اصول تبلیغاتی برنامه ریزی شده و مسیر ثبت تصاویر با خلاقیت و نوآوری همراه گشته است تا بتواند محصولات و خدمات شما را با بالاترین استاندارد ممکن به مشتریان ارائه نماید.

عکس محصول می بایست در کوتاه ترین زمان ممکن، بیشترین اثرگذاری را داشته باشد

عکاسی محصول بدیهی است که می بایست در برگیرنده اصلی ترین مشخصه های فیزیکی محصول یا خدمت مورد نظر باشد. لذا بهره مندی از تجهیزات حرفه ای و مرتبط با صنعت عکاسی محصول از ملزومات فعالیت در این حرفه است. اما نکته شایان توجه در انتخاب مجموعه سرویس دهنده در زمینه عکاسی تبلیغاتی و محصول، میزان بهره مندی از تجهیزات حرفه ای نیست! بلکه خلاقیت و نوآوری بکار رفته در فرآیند عکاسی محصول است.

در گروه نگارت بر این باوریم برای معرفی یک محصول، فرآیند یا خدمات می بایست، موارد منحصر به فرد بکار رفته در آن را مورد بررسی قرار داد تا به توان به تصویری متمایز دست یافت. در گروه نگارت تلاش داریم با تکیه بر توانایی و تجربیات خود در موضوع عکس برداری، فیلم برداری، تبلیغات، بازاریابی و تلفیق آنها با هنر، شما را به شایسته ترین نحو ممکن معرفی نماییم و با ارائه عکس های تبلیغاتی متمایز و استاندارد کاری کنیم که محصولات و خدمات شما متمایزتر دیده شوند.

مشاهده قیمت و انواع روش برآورد تعرفه عکاسی محصول